Clubstatement

15-07-2024
Naar aanleiding van de verschenen berichten in de media over Roden Zuid delen wij vanuit het bestuur VV Nieuw Roden de volgende reactie:
Medio 2023 hebben de voorzitters van ONR en VV Nieuw Roden in een gezamenlijke brief aan het college en de fracties van de gemeenteraad aangegeven bereid te zijn te onderzoeken of het mogelijk is beide verenigingen op één sportcomplex te huisvesten. In deze brief zijn kaders aangegeven en aanvullend is een gezamenlijk overzicht van uitgangspunten voor beide verenigingen opgesteld en ingediend.
Dit uitgangspunt is voor VV Nieuw Roden ongewijzigd van toepassing.
De brief van het bestuur van het G-voetbal is ons onbekend. Er is voor VV Nieuw Roden beslist geen sprake van onmin tussen beide besturen of het bestuur van het G-voetbal.
VV Nieuw Roden heeft zich steeds constructief opgesteld in het verkennen van mogelijkheden voor samenvoegen van huisvesting van voetballers van zowel ONR als VV Nieuw Roden en zeker ook voor het G-voetbal, met behoud van eigen identiteit van de voetbalverenigingen, dat is voor VV Nieuw Roden ongewijzigd.