Nieuw Roden 1 lijdt eerste nederlaag na zwak optreden in Groningen

30-09-2024

Nieuw Roden heeft vanmiddag zijn eerste nederlaag geleden van het seizoen. Ondanks dat de ploegen redelijk gelijk op gingen, zat er geen resultaat in voor de gasten. Werkelijk alles ging mis en zat tegen, waardoor de thuisploeg aan het langste eind trok. Schamel lichtpuntje was het debuut van de jeugdige doelman Milan Beuker in het eerste elftal.

Nieuw Roden begon de wedstrijd met een krappe selectie vanwege een aantal afwezigen. Vanaf de eerste minuten werd het al duidelijk wat voor middag het ging worden. Na 7 minuten raakte Thomas van der Spoel de bal totaal verkeerd en deze belandde ongelukkig over Milan Beuker en zorgde voor een voorsprong voor de thuisploeg. Slechts 5 minuten later was het weer raak nadat Timmy van der Molen raak schoot. Nieuw Roden creëerde zelf wel een paar kansen en dit leverde uiteindelijk de aansluitingstreffer van Thomas van der Spoel op, die zo zijn fout goed maakte: 2-1. Lang konden de gasten hier niet van genieten. Timmy van der Meulen schoot schitterend vanaf eigen helft richting het doel van Nieuw Roden. De bal belandde via de lat en de verbouwereerde Milan Beuker in het doel waardoor VVK op 3-1 kwam. Vlak voor rust kreeg Nieuw Roden de kans om de aansluitingstreffer te maken, maar ook Wilco Drent bleek, net als veel NeiRôners, zijn dag niet te hebben en faalde vanaf 11 meter. 3-1 bleef dus de ruststand.

Na de thee hoopte Nieuw Roden uit een ander vaatje te tappen dan de eerste helft, maar het bleek dweilen met de kraan open. Na 77 minuten maakte VVK de 4-1 en was de wedstrijd gespeeld. Desondanks kreeg Nieuw Roden nog dotten van kansen om minimaal op gelijke hoogte te komen, maar deze werden allen niet benut. Pas in de laatste minuten schoot Jayden Kuiper de 4-2 binnen. De gifbeker was nog niet leeg en in de laatste minuten maakte VVK de 5-2. Hierna floot de goed fluitende scheidsrechter af.

Er lukte bijna niets bij de bezoekers en hierdoor werd het een frustrerende middag. Volgende week wacht er een thuisthuis dag. Het tweede speelt om 12:30 thuis tegen Actief 2. Het eerste om 15:00 tegen Oosterparkers. We hopen jullie dan allemaal te zien!

Foto ditisRODEN.nl

#vvnieuwroden