Nieuw Roden sluit laatste thuiswedstrijd in stijl af met overwinning op de Sweach

16-05-2024

V.V. Nieuw Roden heeft de laatste thuiswedstrijd van het jaar goed afgesloten met een 2-1 overwinning op de Sweach. De Friezen waren al gedegradeerd, terwijl de wedstrijd voor Nieuw Roden in het teken stond van het afscheid van Wiebe Vorenholt en enkele spelers die hun laatste wedstrijd speelden.

Over de wedstrijd zullen we kort zijn. In de eerste helft gebeurde er weinig. De thuisploeg had het betere van het spel en veel kansen. Desondanks kwamen de bezoekers op voorsprong, doordat een vrije trap door de muur heen ging. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft was Jorn Brink in de ploeg gekomen voor Remon Slagter en ging Nieuw Roden vol op de aanval. De kansen bleven komen, maar tot goals leidde dit niet. In minuut 65 kreeg Dennis Matulessy zijn verdiende publiekswissel. Na 317 wedstrijden in Nieuw Roden 1 houdt de voorstopper ermee op. Hij ging onder luid applaus van het veld. Ruben Wiegers was zijn vervanger.

In minuut 75 toverde Jur Smit een konijn uit de hoge hoed. De trainer wilde al zijn spelers op de bank belonen en bracht Cas van de Gruiter, Thomas de Poel en Thomas Jansen in de ploeg. Angelo en Vu gingen, onder luid applaus, van het veld in tevens hun laatste thuiswedstrijd voor de club. Jayden Kuiper kwam in het veld erbij voor Lars Vlonk. De doelman, kwam erin in het veld en deed dit met verve. Na 80 minuten legde Jayden aan voor een vrije trap en legde deze feilloos achter de verbijsterde doelman van de Sweach. Nieuw Roden rook bloed en drukte door voor de overwinning. Er volgde vele kansen voor de thuisploeg. Na 87 minuten maakte Sander Drent de bevrijdende 2-1, wat zorgde voor veel vreugde bij de supporters en staf. Nieuw Roden trok vervolgens de overwinning over de streep en zorgde zo voor een mooi einde van deze voetbaldag.

Na de wedstrijd hield voorzitter Marcel van Duinen nog een mooie toespraak ter ere van Wiebe Vorenholt en Dennis Matulessy. Beide heren werden nog extra in het zonnetje gezet. Wiebe werd tevens benoemd tot erelid van de club vanwege zijn bewezen diensten aan de club. Dennis Matulessy werd tevens bedankt voor 317 wedstrijden in het eerste elftal en vele vrijwilligers functies. Wij willen alle supporters, vrienden en families van Wiebe erg bedanken voor de aanwezigheid, steun en support tijdens de wedstrijd. We hebben vandaag met z’n allen laten zien waar onze club voor staat. Tijdens tweede pinksterdag op maandag 20 mei hopen we jullie weer te zien tijdens de laatste wedstrijd van de competitie uit bij Oldeboorn.

Hopelijk tot dan !