Selectienieuws 2024/2025

03-07-2024

Nu het seizoen ten einde is gekomen en de deadline van de overschrijvingsdatum in zicht is, wordt het tijd om de balans op te maken.

In de eerste selectie vinden een paar mutaties plaats. Dennis Matulessy, Angelo Weggers en Vu Pham nemen afscheid van onze club. Remon Slagter stopt tevens bij het eerste elftal, maar blijft wel actief binnen de club. Dennis zal daarnaast actief blijven voor de vereniging als scheidsrechter en zal af en toe te zien zijn bij Nieuw Roden zondag 3.

Het was een drukke transferzomer in Nieuw Roden. Deze zomer hebben wij Milan Wirth, Mika Muskee, Milan Beuker en Sem en Lukas Jansen mogen verwelkomen als kersverse aanwinsten voor de zaterdagelftallen. Verder schuift onze gehele JO19-1 door naar de senioren en zullen zij samen met de huidige eerste selectie Nieuw Roden zaterdag 1 & 2 vormen. Daarnaast schuiven ook Jeroen Tel en Senne Feenstra door vanuit de JO17-1 naar de senioren. Beide jongens blijven tevens actief in de JO17-1. Verder blijft de rest van de spelers van de huidige eerste selectie onderdeel van de nieuwe zaterdagselectie. Er zijn 38 spelers voor twee zaterdag elftallen, waarvan vier keepers. Het keepersgilde bestaat uit Cas van de Gruiter, Carst Vissink, Milan Beuker en Jeroen Tel. De eerste doelman van vorig jaar, Jayden Kuiper, heeft besloten te gaan voetballen en zal als speler onderdeel worden van de zaterdagselectie. Recentelijk zijn er al een aantal vruchtbare trainingsavonden geweest met de nieuwe groep om met elkaar kennis te maken.

Ook Nieuw Roden zondag 3 is actief geweest op de transfermarkt. Marcel Schimitutz, Jens Stenvert, Jort Niemeijer en oud gediende Nick Wayer sloten zich aan bij de groep. Hierdoor heeft zondag 3 nu een mooie groep met meer vaste spelers dan vorig seizoen. Hierdoor blijft de vurige wens van de club om een zondag elftal in stand te houden overeind staan. Daarnaast zijn er op dit moment meerdere gesprekken gaande om een leider voor het derde elftal aan te stellen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Al met al kunnen we terugkijken of een geslaagde zomer. Door onze overstap naar het zaterdagvoetbal hebben we bijna alle spelers bij onze club kunnen behouden. Daarnaast zijn er ook een aantal jongens van “buitenaf” aangesloten bij ons project.
We kijken vol vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen 💙🤍

#COYBB