Wedstrijdverslag OKVC – Nieuw Roden

31-08-2024

Vanmiddag heeft Nieuw Roden een eclatante overwinning geboekt op OKVC. De gasten uit Oldehove hadden geen antwoord op het flitsende aanvalsspel van de Neirôners. De thuisploeg had de gehele wedstrijd amper wat in te brengen, waardoor de punten mee naar Nieuw Roden gingen.

Nieuw Roden miste nog een groot aantal spelers wegens vakantieperikelen, maar desondanks kon er een ruime selectie opgetrommeld worden. Veel nieuwe, jonge gezichten vandaag in de selectie, met onder andere debutanten Lukas Jansen, Milan Wirth en Mika Muskee. Daarnaast speelde de ploeg vandaag voor het eerst in de nieuwe samenstelling sinds de overstap naar het zaterdagvoetbal.

Nieuw Roden startte voortvarend aan het duel in Oldehove. Na dertien minuten spelen brak captain Wilco Drent de ban na een assist van Sep van de Gruiter. Een kwartier later kreeg Nieuw Roden een penalty na een overtreding op Lukas Jansen. Wilco Drent maakte geen fout en maakte zijn 150e treffer voor Nieuw Roden 1. Twee minuten later beloonde Sep van de Gruiter zijn uitstekende wedstrijd met een doelpunt, zijn eerste voor Nieuw Roden 1. Na een prachtige pass van Lukas Jansen rondde de watervlugge buitenspeler beheerst af en stond de 0-3 stand op het scorebord. Dit was tevens de ruststand.

In de rust vielen Ruben Wiegers en Milan Wirth in voor Wilco Drent en Jayden Kuiper. De ploeg ging verder waar het in de eerste helft gebleven was. Lukas Jansen maakte drie minuten na rust zijn eerste treffer in het adelijk blauw na een uitstekende rush van Stefan Kies. Na een uur spelen beloonde Ruben Wiegers zijn invalbeurt met een treffer en werd het 0-5. Niet veel later waren Thomas Jansen, Otto Bulten en Lars Vlonk ingevallen. Eerstgenoemde maakte na een droogte van twee seizoenen eindelijk een treffer, op aangeven van Ruben Wiegers 0-6. Klein smetje na 85 minuten was de tegentreffer van OKVC. Nieuw Roden sloot het doelpuntenfestijn af met de 1-7. Een mooi moment voor Lars Vlonk, die op aangeven van Ruben Wiegers, zijn eerste goal voor Nieuw Roden maakte, 1-7 was tevens de eindstand.

Een overtuigende overwinning voor de mannen van Jur Smit. De ploeg legde een zeer aantrekkelijke wedstrijd op de mat en het elftal maakte een frisse indruk. Dinsdag wacht het thuisduel tegen Yde de Punt. We hopen jullie dan allemaal te zien.

#COYBB